in het hart van je doelgroep
Een slimme strategie om je doelgroep te bereiken op precies de plek waar je kandidaten zijn, offline en online. Zo is elke advertentie of vacature raak. Dat scheelt veel geld en moeite.
Dit plan bevat:
- Een doelstelling voor de recruitmentmarketing en de employer branding.
- Een aantal KPI’s om te kunnen meten of de doelstelling ook behaald wordt.
- De boodschap waarmee de organisatie de arbeidsmarkt op gaat.
- Hoe we de boodschap vertalen naar social media, de website, de vacatures en interne communicatie.
- De belangrijkste doelgroepen met daarbij de middelen en kanalen, die bij deze groepen passen.
- Een overzicht van de totale middelen en kanalen die de organisatie kan inzetten.

Waarom een recruitment marketingplan?
Voordelen:
- Een concreet en duidelijk overzicht van alle mogelijke middelen en kanalen om de juiste doelgroep te bereiken
- Maakt meetbaar of doelen ook echt behaald worden
- Geeft een duidelijke richting voor de ontwikkelen content

Als je je doel niet kent, hoe kom je er dan?




