in het hart van je doelgroep
Met ons recruitmentmarketingplan heb je een slimme strategie om je doelgroep te bereiken op precies de plek waar je kandidaten zijn, offline en online. Zo is elke advertentie of vacature raak. Dat scheelt veel geld en moeite.
Dit recruitmentmarketingplan bevat:
- Een doelstelling voor de recruitmentmarketing en de employer branding.
- Een aantal KPI’s om te kunnen meten of de doelstelling ook behaald wordt.
- De boodschap waarmee de organisatie de arbeidsmarkt op gaat.
- Hoe we de boodschap vertalen naar social media, de website, de vacatures en interne communicatie.
- De belangrijkste doelgroepen met daarbij de middelen en kanalen, die bij deze groepen passen.
- Een overzicht van de totale middelen en kanalen die de organisatie kan inzetten.
In een recruitmentmarketingplan is ook ruimte voor persona’s. Dit geeft een extra focus op de doelgroep die je wilt bereiken. Want in een persona vind je alle inzichten die interessant om mee te nemen in je wervingsaanpak. Welke vragen hebben de mensen binnen deze doelgroep, wat vinden zij aantrekkelijk aan een werkgever, welke twijfel hebben zij, met welke boodschap raak je ze? Hele waardevolle informatie waardoor je kandidaten echt leert kennen.
Waarom een recruitment marketingplan?
Voordelen:
- Een concreet en duidelijk overzicht van alle mogelijke middelen en kanalen om de juiste doelgroep te bereiken
- Maakt meetbaar of doelen ook echt behaald worden
- Geeft een duidelijke richting voor de ontwikkelen content