Persona’s

Als je precies weet wie je doelgroep is, dan kun je ook precies de juiste communicatie ontwikkelen om je kandidaten te bereiken en aan te spreken. Een persona is een krachtig middel om bij het grootste deel van de doelgroep aandacht te krijgen. 

Persona

Een persona is een vereenvoudigde weergave van jouw doelgroep: een verzameling van gegevens over de kandidaten binnen een bepaalde functiegroep. Met een persona van de meest geworven functie kun je scherp inzicht krijgen in de beoogde doelgroep. We hebben veel ervaring met het ontwikkelen van persona’s. Daarbij werken we de behoeftes, interesses, het gedrag en de persoonlijkheid van een specifieke doelgroep volledig uit in een overzichtelijk document. Dit document geeft mooie handvatten voor de recruitmentmarketing, want je weet precies waar je de kandidaten kunt werven, met welke boodschap. Zo maak je elke vacature, advertentietekst of je website aansprekend voor je kandidaten.

Persona

Waarom een persona ontwikkelen? 

Voordelen:

  • Het geeft een duidelijke richting voor de werving/campagne qua middelen/kanalen
  • Het maakt duidelijk naar wie je communiceert, is makkelijk bij vacatures/advertenties
  • Het leert je de doelgroep goed te begrijpen
Persona
Vacatureteksten

Elk persoon is uniek en toch zijn er overeen-komsten

Vacatureteksten
Vacatureteksten
Vacatureteksten
Vacatureteksten
Vacatureteksten
Persona

Interesse? Laat het weten