Transformeer in een aantrekkelijke werkgever
Voor welke uitdaging sta jij als organisatie? Is er sprake van groei, nieuwe dienstverlening of producten? Zitten jullie midden in een reorganisatie of fusie? Zijn vacatures lastig in te vullen, omdat jullie simpelweg niet zo bekend zijn? Dan is het tijd om de identiteit van je organisatie eens goed te bekijken. Tijd voor employer branding!
Wie ben je als werkgever? Wat er intern er ook speelt, medewerkers spelen daar een belangrijke rol in. Zij moeten een match voelen met je organisatie om goed te kunnen presteren. En kandidaten in de arbeidsmarkt moeten die match voelen om überhaupt je organisatie te overwegen als werkgever.
Tijd dus om je employer brand te ontwikkelen. Wat heb je te bieden? Wat maakt je organisatie uniek? Welke ambities wil je waarmaken?
Onze werkwijze
Het is tijd voor een nieuw begin! Een tijd waarin je organisatie sterker wordt en aantrekkelijker. Zodat je medewerkers optimaal betrokken zijn en je nieuw talent aantrekt, dat precies bij je past.
Wij helpen je deze transformatie te bereiken.
Datagedreven, doortastend en resultaatgericht.
In 3 stappen leiden we je naar een sterk werkgeversmerk. Een employer brand waar niemand omheen kan. Authentiek, krachtig en vernieuwend.
Stap 1. Intern onderzoek
Via een uitgebreide survey halen we de belangrijkste informatie op, het dichtst bij de bron: je medewerkers, managers, directie. Met diepgaande interviews en een klankbordgroep verzamelen we extra data en verhalen.
Alles start met een kick-off, met alle stakeholders. Daar verzamelen we belangrijke interne stukken, zoals het HR- of Communicatiebeleid, de ambities, missie en visie. En we checken de verwachtingen en wensen van de stakeholders.
Stap 2. Extern onderzoek
We onderzoeken wat uniek is aan de identiteit van jouw organisatie. Om dat te doen voeren we een analyse uit onder jouw grootste concurrenten in de arbeidsmarkt. Daaruit filteren we dé factoren, die jou als werkgever onderscheidend maken. We kijken hoe je concurrenten zich profileren, hoe hun sollicitatieproces eruitziet, welke kanalen zij gebruiken voor hun communicatie, welke arbeidsvoorwaarden zij hebben.
Stap 3. Ontwikkeling Employer Brand
In deze stap is het tijd om alles op een rijtje te zetten. Dat doen we via ons eigen EVP-model. We ontwikkelen een Employer Value Proposition, wat simpelweg betekent dat we een belofte formuleren, die jij als werkgever kan verwerken in je communicatie.
Hier komt alles samen: de krachtige punten die mensen binnen de organisatie benoemden en de unieke onderscheidende punten ten opzichte van de concurrenten. Deze belofte testen we nog eens extra in de klankbordgroep, om er zeker van te zijn dat dit ook echt de authentieke weergave van de werkelijkheid is. Dan halen we direct ook mooie verhalen en anekdotes op, om de belofte kracht bij te zetten. Vervolgens kunnen we ook nog een creatieve vertaling voor je maken, met een mooie tagline en bijpassende uitingen voor een wervende mediacampagne. En dan ben je helemaal klaar om de arbeidsmarkt te veroveren.